0 3 min 4 miesiące

Zdrowa i zbilansowana dieta zazwyczaj obejmuje pokarmy bogate w składniki odżywcze ze wszystkich głównych grup żywności, w tym chude białka, produkty pełnoziarniste, zdrowe tłuszcze oraz owoce i warzywa w wielu kolorach.

Zdrowe odżywianie oznacza również zastępowanie żywności zawierającej tłuszcze trans, sól i cukier bardziej pożywnymi alternatywami. Stosowanie zdrowej diety ma wiele korzyści zdrowotnych, w tym budowanie mocnych kości, ochronę serca, zapobieganie wielu chorobom i poprawianie nastroju. Dodatkowo jeśli zdrowo się odżywiamy, łatwiej nam jest utrzymać prawidłową wagę ciała.

Korzyści zdrowotne wynikające z przejścia na dietę

Odpowiednio dobrana dieta pomoże nam schudnąć i zachować zdrowie

We współczesnym świecie cukrzyca, rak, otyłość i choroby serca to główne przyczyny śmierci osób dorosłych na całym świecie. Niemal połowa osób dorosłych cierpi na jakąś formę chorób układu krążenia, a główną przyczyną tego stanu rzeczy jest siedzący tryb życia i niewłaściwe odżywianie. Wysokie ciśnienie krwi lub nadciśnienie to coraz większy problem, który może prowadzić do zawału serca, niewydolności serca i udaru mózgu. Szacuje się, że nawet 80 procentom przypadków przedwczesnych chorób serca i udarów można zapobiec poprzez zmiany stylu życia, takie jak zwiększenie aktywności fizycznej i zdrowe odżywianie.

Dieta osoby, która chce poprawić swoją wagę i zdrowie, powinna opierać się na chudym mięsie, jak ryby i drób, produktach pełnoziarnistych, oraz dużej ilości warzyw i owoców. Żywność bogata w błonnik ma również kluczowe znaczenie dla utrzymania zdrowia ludzkiego organizmu, ponieważ pomaga poprawić poziom cholesterolu we krwi i obniża ryzyko chorób serca, udaru, otyłości i cukrzycy typu 2. Należy ograniczyć do minimum spożywanie napojów i żywności zwierających sztuczne dodatki oraz cukier i sól. Nie można również zapominać o odpowiednim nawadnianiu organizmu poprzez wypijanie około dwóch litrów wody na dobę.

Stosując odpowiednią dietę i prowadząc aktywny tryb życia nie tyko będziemy szczuplejsi i zdrowsi, ale poprawi się również nasze samopoczucie, będziemy mieli więcej energii do działania i będzie się nam lepiej żyło. Dodatkowo zdrowe odżywianie może nam przedłużyć życie zapobiegając występowaniu chorób serca, cukrzycy typu 2, raka oraz układu krążenia.